ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення LXXXIX сесії

Люботинської міської ради

VII скликання

від 28 липня 2020 р. № 295

СТАТУТ

КАРАВАНСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ

ЛЮБОТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

( нова редакція)

Люботин

2020 р.

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. КАРАВАНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – III CТУПЕНІВ ЛЮБОТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ перейменована на підставі рішення LXXIX сесії Люботинської міської ради Харківської області VII скликання від 26 грудня 2019 року №577 “Про пониження ступеня та перейменування КАРАВАНСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І – ІІІ СТУПЕНІВ ЛЮБОТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ» у КАРАВАНСЬКУ ГІМНАЗІЮ ЛЮБОТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, знаходиться в комунальній власності.

1.2. КАРАВАНСЬКА ГІМНАЗІЯ ЛЮБОТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – гімназія) має місцезнаходження, печатку, штамп, ідентифікаційний номер.

1.3. Місцезнаходження гімназії: 63706,

Харківська область місто Люботин

селище Караван

вул. Заводська, буд. 16,

тел..(057) 341- 62 -55

1.4. Засновником гімназії є люботинська міська рада Харківської області.

1.5. Повне найменування гімназії: КАРАВАНСЬКА ГІМНАЗІЯ ЛЮБОТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

- назва – Караванська гімназія Люботинської міської ради Харківської області.

1.6 Скорочене найменування – гімназія

1.7. Головною метою гімназії є забезпечення реалізації прав громадян на здобуття обов’язкової базової середньої освіти.

1.8. Головними завданнями гімназії є:

– виховання громадянина України;

– формування особистості учнів, розвиток їх здібностей і обдарувань наукового світогляду;

– виконання вимог Державного стандарту початкової освіти, Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (у частині базової загальної середньої освіти), підготовка учнів до подальшої освіти;

– виховання в учні поваги до Конституції України державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;

– реалізація права учні на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

– виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

– виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів.

1.9. Гімназія у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та Законів України, Кабінету міністрів України, наказами Міністерства освіти та науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого

самоврядування, власним Статутом.

Статут гімназії затверджується сесією Люботинської міської ради Харківської області та реєструється органом місцевого самоврядування.

1.10. Гімназія самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.

1.11. Основним видом діяльності гімназії є освітня діяльність. Гімназія здійснює такі види діяльності: початкова освіта, загальна середня освіта.

1.12. Мовою освітнього процесу в закладі є державна мова.

Із урахуванням потреб населення та місцевих умов заклад приймає рішення про створення груп подовженого дня.

1.13. Гімназія несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

– реалізацію головних завдань, визначених Законами України "Про освіту","Про загальну середню освіту", постановами Верховної Ради України, власним Статутом;

– безпечні умови освітньої діяльності;

– дотримання Державних стандартів освіти.

1.14. Гімназія має академічну, організаційну і кадрову автономію.

1.15 . Гімназія має такі права:

– визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу за погодженням із засновником;

– розробляти освітню програму;

– визначати варіативну частину навчального плану;

– спільно із закладами вищої освіти , науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

– отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

– встановлювати шкільну форму для учнів;

– організовувати додаткові платні послуги, не заборонені чинним законодавством України;

– самостійно приймати рішення та здійснювати дії, які належать до його компетенції і не суперечать законодавству України;самостійно приймати рішення та здійснювати дії, які належать до його компетенції і не суперечать законодавству України;

– організовувати дозвілля учнів, проведення виставок, конкурсів, концертів та інших виховних заходів;

– користуватися пільгами, що передбачені державою.

1.16. У гімназії створюються та функціонують:

- методичні об’єднання вчителів, творчі групи вчителів, та інші форми професійної взаємодії педагогічних працівників відповідно до потреб розвитку гімназії.

1.17. Медичне обслуговування учнів і відповідні умови для його організації забезпечуються медичною сестрою закладу та фахівцями Комунального некомерційного підприємства "ЛЮБОТИНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" Люботинської міської ради Харківської області.

1.18.Взаємовідносини гімназії з юридичними і фізичними особами визначаються згідно з законодавством України, договорами, що укладені між ними.

1.19.Караванська гімназія Люботинської міської ради Харківської області являється бюджетною установою.

1.20. Караванська гімназія Люботинської міської ради Харківської області заснована на комунальній формі власності, має статус комунального закладу.

1.21. У Караванській гімназії Люботинської міської ради Харківської області заборонено розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частин серед працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску).

1.22. У разі припинення юридичної особи ( в результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) здійснюється передача активів одній або кільком не прибутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету.

II. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

2.1. Гімназія планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного планів роботи. У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи гімназії, визначаються перспективи її розвитку. План роботи схвалюється на педагогічній раді і затверджується Радою гімназії.

2.2. Освітній процес у гімназії здійснюється відповідно до навчальних планів, складених на основі Типових освітніх програм, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, освітньої програми закладу, затвердженою рішенням педагогічної ради. Навчальний план є складовою освітньої програми гімназії.

У навчальному плані гімназією конкретизується варіативна складова.

2.3. Навчальні плани гімназії затверджуються директором, погоджуються педагогічною радою. У вигляді додатків до навчального плану додаються тижневий розклад уроків, занять, режим роботи гімназії, перелік навчальних програм для забезпечення інваріантної та варіативної частин.

2.4. Гімназія забезпечує відповідність рівня базової середньої освіти державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.

2.5. Гімназія працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України і забезпечує виконання осватніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.

2.6. Гімназія може надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

Порядок надання платних послуг затверджується Міністерством освіти і науки України за погодженням з Міністерством фінансів України.

2.7. Основна форма здобуття освіти у гімназії – інституційна.

2.8. Класи у гімназії формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до гімназії.

2.9. Індивідуальне навчання у гімназії організовується відповідно до Положення про індивідуальне навчання у системі загальної середньої освіти, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

2.10. Гімназія за потреби утворює інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків така група або клас утворюється в обов’язковому порядку.

2.11. Гімназія зі спеціальними та інклюзивними групами і класами створює умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.

2.12. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у закладі здійснюється згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки України.

2.13. Навчальний рік, режим роботи та структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються гімназією у межах часу, що передбачений програмою. Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День Знань і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року. Навчальний рік поділяється на семестри (І та II).

У разі виникнення епідемій засновником може встановлюватися особливий режим роботи гімназії, який погоджується з відповідними органами санітарно-епідеміологічного контролю.

2.14. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

2.15. Тривалість уроків у навчальному закладі становить: у 1-х класах — 35 хвилин, у 2—4-х класах — 40 хвилин, у 5—9-х — 45 хвилин.

Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відповідними органами санітарно-епідеміологічного контролю. Різниця в часі навчальних годин перших - четвертих класів обов'язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями.

2.16. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять у гімназії проводяться індивідуальні, групові заняття, факультативи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів, розвиток їх творчих здібностей, нахилів, обдарувань.

2.17. Для учнів 5—9-х класів допускається проведення підряд двох уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання.

2.16. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого або третього уроку) — 20 хвилин.

2.18. Розклад уроків складається відповідно до навчальної програми гімназії з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується керівником закладу. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначаються розкладом уроків, що складається відповідно до навчального плану з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог, погоджується з відповідними органами санітарно- епідеміологічного контролю, профспілковим комітетом і затверджується директором закладу. Зміни розкладу навчальних занять без дозволу адміністрації гімназії забороняються.

2.19. Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

2.20. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та навчальним планом гімназії, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

2.21. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог із урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.

Домашні завдання учням 1-х класів не задаються.

2.22. Зарахування учнів до гімназії:

2.22.1. Виконавчий комітет Люботинської міської ради Харківської області закріплює за гімназією відповідну територію обслуговування і до початку навчального року бере на облік учнів, які мають його відвідувати.

2.22.2. Зарахування учнів до всіх класів гімназії здійснюється без проведення конкурсу і, як правило, відповідно до території обслуговування.

2.22.3. Керівник гімназії зобов’язаний вжити заходів до ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до гімназії, його статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію освітнього процесу.

2.22.4. Зарахування учнів до гімназії здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом керівника.

Для зарахування учнів та вихованців до гімназії батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка. До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років.

2.22.5. Дошкільні групи комплектуються за віковими ознаками, вадами мовлення.

2.22.6. За дитиною зберігається місце у гімназії у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній період (75 днів).

2.22.7. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до гімназії відповідно до законодавства та міжнародних договорів.

2.22.8. Переведення учнів гімназії до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

У разі вибуття учня з населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до гімназії заяву із зазначенням причини вибуття.

У разі переходу учня до іншого навчального закладу у межах населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до гімназії заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого навчального закладу.

2.23. Оцінювання навчальних досягнень учнів.

2.23.1. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів закладів визначаються Міністерством освіти і науки України.

2.23.2. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються Міністерством освіти і науки України.

Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

2.23.3. У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. За рішенням педагогічної ради навчального закладу може надаватися словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів другого класу. По закінченню 1 –го класу видається свідоцтво досягнень.

2.23.4. У закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться тематичний облік знань.

Результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні повної загальної середньої освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка може здійснюватися в різних формах, визначених законодавством, зокрема у формі зовнішнього незалежного оцінювання.

Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та/або якості освіти.

Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.

В окремих випадках учні за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється Міністерством освіти і науки України та Міністерством охорони здоров’я України.

2.23.5. Учні початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).

2.23.6. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту базової середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

2.23.7. За результатами навчання учням видається відповідний документ (табель, свідоцтво). Зразки документів про освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

2.23.8. Учням, які закінчили гімназію (9-й клас), видається свідоцтво про здобуття базової середньої освіти.

Свідоцтво про здобуття базової середньої освіти дає право на здобуття профільної середньої освіти за двома спрямуваннями: академічним чи професійним.

2.23.9. За високий рівень навчальних досягнень учні 2—8-х класів можуть нагороджуватися похвальним листом “За високі досягнення у навчанні”. За високий рівень навчальних досягнень випускникам гімназії видається свідоцтво про здобуття базової середньої освіти з відзнакою. Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні встановлюється Міністерством освіти і науки України.

За успіхи у навчанні для учасників освітнього процесу можуть встановлюватися різні форми морального і матеріального заохочення: усна, письмова подяка, грамота адміністрації, цінні подарунки.

2.23.10. Свідоцтва про здобуття базової середньої освіти та відповідні додатки до них реєструються у книзі обліку та видачі документів про освіту.

2.23.11. Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв, похвальних листів здійснюється Міністерством освіти і науки України, іншими центральними органами виконавчої влади, до сфери управління яких належить заклад, відповідними місцевими органами управління освітою.

2.24. Виховний процес у гімназії.

2.24.1. Виховання учнів у гімназії здійснюється під час проведення уроків, у процесі позаурочної та позашкільної роботи.

2.24.2. Цілі виховного процесу в освітнього визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та Законах України, інших нормативно-правових актах.

2.24.3. Гімназія відокремлена від церкви (релігійних організацій), має світський характер.

Політичні партії (об’єднання) не мають права втручатися в освітню діяльність гімназії. Примусове залучення учнів закладу до вступу в будь-які об’єднання громадян,

громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

2.24.4. Дисципліна в гімназії дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та Статуту гімназії. Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

III.УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

3.1. Учасниками освітнього процесу в гімназії є здобувачі освіти, педагогічні, науково- педагогічні працівники, батьки здобувачів освіти, інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється гімназією.

3.2. Статус, права і обов'язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються Законами України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, правилами внутрішнього розпорядку закладу, даним Статутом.

3.3. Здобувачі освіти — особи, які навчаються і виховуються в гімназії.

3.4. Здобувачі освіти мають право на:

– навчання впродовж життя та академічну мобільність;

– індивідуальну освітню траєкторію;

– якісні освітні послуги;

– справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

– відзначення успіхів у навчанні;

– свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової та науково-технічної діяльності тощо;

– безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

– повагу людської гідності;

– захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь- якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

– отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу, стала його свідком або вчинила булінг;

– користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою гімназії;

– доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

– забезпечення стипендіями у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

– особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні гімназією;

– інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими потребами та із соціально незахищених верств населення.

3.5. Здобувачі освіти зобов'язані:

– виконувати вимоги освітньої програми, дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягати результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

– поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

– відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров'я, здоров'я оточуючих, довкілля;

– дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку гімназії;

– повідомляти керівництво гімназії про факти булінгу стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію.

3.6. Залучання здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішення Кабінету Міністрів.

3.7. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення Статуту та правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до Закону.

3.8. Педагогічними працівниками гімназії можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість цієї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я яких дозволяє виконувати професійні обов'язки.

До педагогічної діяльності не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.

3.9. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України "Про загальну середню освіту" та іншими законодавчими актами.

3.10. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства керівником закладу. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.

3.11. Керівник закладу призначає класних керівників, права та обов’язки яких визначаються нормативно – правовими актами Міністерства освіти і науки України, правилами внутрішнього розпорядку та Статутом гімназії.

3.12. Педагогічні працівники гімназії підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України.

За результатами атестації педагогічних працівників визначається їх відповідність займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої, першої, вищої категорії) та може бути присвоєно педагогічне звання “старший учитель”, “учитель-методист”, „вихователь - методист”, “педагог - організатор - методист” та інші.

3.13. Сертифікація педагогічного працівника відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою.

3.14. Педагогічні працівники мають право на:

– академічну свободу, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

– педагогічну ініціативу;

– розроблення та впровадження авторських навчальних програм , проєктів, освітніх методик і технологій;

– підвищення кваліфікації, перепідготовку;

– вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

– доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

– відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

– справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

– захист професійної честі та гідності;

– індивідуальну освітню діяльність за межами гімназії;

– творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи,

– безпечні та нешкідливі умови праці;

– подовжену оплачувану відпустку;

– участь у громадському самоврядуванні гімназії;

– участь у колегіальних органах управління гімназії;

– захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації.

Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України. Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбаченим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність гімназії, здійснюється лише за їх згодою.

3.15. Педагогічні працівники зобов'язані:

– постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

– виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання ;

– сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне та психічне здоров'я;

– дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі;

– дотримуватися педагогічної етики;

– поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

– формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

– виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього середовища;

– формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

– захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю, запобігати вживанню ними та іншими особами на території гімназії алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

– додержуватися установчих документів та прави внутрішкільного розпорядку гімназії, виконувати свої посадові обов'язки;

– повідомляти керівництво гімназії про факти булінгу стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу.

3.16. Педагогічні працівники гімназії підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України.

3.17. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку навчального гімназії, не виконують посадових обов'язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

3.18. Права і обов’язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються законодавством України про працю, Статутом та правилами внутрішнього розпорядку

3.19. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:

– захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

– звертатися до закладів освіти, органів управління з питань освіти;

– обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття освіти;

– брати участь у громадському самоврядуванні гімназії;

– завчасно отримувати інформацію про всі заплановані та позапланові педагогічні, психологічні, медичні,соціологічні заходи та надавати згоду на участь у них дитини;

– отримувати інформацію про діяльність гімназії, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу, стали його свідками або вчинили булінг, про результати навчання своїх дітей і результати оцінювання якості освіти у гімназії та його освітньої діяльності;

– подавати керівництву або засновнику заяву про випадки булінгу стосовно дитини або будь-якого учасника освітнього процесу.

3.20. Батьки здобувачів освіти зобов'язані:

– виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересіл людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення ло власног здоров'я, здоров'я оточуючих та довкілля;

– сприяти виконанню дитиною освітніх програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

– поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

– дбати про фізичне і психічне здоров'я дитини,сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

– формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження,сімейного та майнового стану;

– настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

– формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

– виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України,національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до істрико-культурного надбання України;

– дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку гімназії;

– сприяти керівництву гімназії у проведення розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

– виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу в гімназії

У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, гімназія може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

3.21. Представники громадських організацій чи інших громадських об'єднань мають право:

– обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в гімназії;

– керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;

– сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню гімназії;

– проводити консультації для педагогічних працівників;

– брати участь в організації освітнього процесу.

3.22. Представники громадських організацій чи інших громадських об'єднань зобов'язані:

дотримуватися Статуту гімназії, виконувати накази та розпорядження керівника гімназії, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від усіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

IV. УПРАВЛІННЯ ГІМНАЗІЄЮ

4.1. Вищий орган управління – засновник Люботинська міська рада Харківської області. Виконавчий орган – керівник гімназії.

4.2. Права і обов’язки засновника щодо управління закладом освіти визначаються Законом України «Про освіту» та іншими законами України, установчими документами закладу освіти.

4.3. Засновник закладу освіти, відділ освіти Люботинської міської ради в межах своєї компетентності:

- затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію ;

- укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти;

- розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти;

- затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством;

- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;

- здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;

- забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;

- реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

4.4. Засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.

4.5. Засновник або уповноважена ним особа може делегувати окремі свої повноваження органу управління закладу освіти та/або наглядовій (піклувальній) раді закладу освіти.

4.6 Засновник має право створювати заклад освіти, що здійснює освітню діяльність на кількох рівнях освіти.

4.7. Засновник закладу освіти зобов’язаний:

- забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;

- у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;

- забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

4.8. Керівник гімназії здійснює безпосереднє управління гімназією і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність гімназії. Повноваження (права і обов’язки) та відповідальність керівника гімназії визначаються законом та установчими документами гімназії.

Керівник є представником гімназії у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами гімназії.

4.9. Керівником гімназії є директор, який призначається засновником у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту.

Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються спеціальними законами та установчими документами гімназії.

4.10. Керівник гімназії в межах наданих йому повноважень: - організовує діяльність закладу освіти;

- вирішує питання фінансово-господарської діяльності гімназії;

- призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки; - - забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю гімназії;

- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування гімназії; -- сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників гімназії;

- забезпечує створення у гімназії безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в гімназії;

- розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування; забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);

- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в гімназії;

- здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами гімназії.

4.11. Основним колегіальним органом управління гімназією є педагогічна рада.

Керівник закладу є головою педагогічної ради — постійно діючого колегіального органу управління закладом.

4.12. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.

4.13. Педагогічна рада розглядає питання: - планує роботу закладу;

- схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;

- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу; приймає рішення щодо переведення учнів (вихованців) до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників,затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з

іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

- розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

- розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу до її повноважень. Рішення педагогічної ради вводяться в дію рішеннями керівника гімназії.

4.14 У гімназії можуть діяти: органи самоврядування працівників закладу освіти; органи самоврядування здобувачів освіти; органи батьківського самоврядування; інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

Органом громадського самоврядування закладу є загальні збори (конференція) його колективу, що скликаються не менш як один раз на рік.

Порядок скликання, повноваження, чисельність, склад загальних зборів (конференції) колективу визначаються колективним договором.

Загальні збори (конференція) заслуховують звіт директора про здійснення керівництва навчальним закладом, розглядають питання освітньої, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу.

4.15. У період між загальними зборами (конференцією) діє Рада гімназії.

4.15.1. Метою діяльності Ради є:

– сприяння демократизації і гуманізації освітнього процесу;

– об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку гімназії та удосконалення освітнього процесу;

– формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління гімназією;

– розширення колегіальних форм управління гімназією;

– підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією освітнього процесу.

4.15.2. Основними завданнями Ради є:

– підвищення ефективності освітнього процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

– визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку гімназії та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню освітнього процесу;

– формування навичок здорового способу життя;

– створення належного педагогічного клімату в гімназії;

– сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;

– підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

– сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів та вихованців;

– підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів та вихованців;

– ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості середньої освіти;

– стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

– зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів, вихованців та закладом освіти із метою забезпечення єдності освітнього процесу.

4.15.3. До Ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів II ступеня навчання, батьків і громадськості. Представництво в Раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами (конференцією) гімназії.

Рішення про дострокове припинення роботи члена Ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами (конференцією).

На чергових виборах склад Ради оновлюється не менше, ніж на третину.

4.15.4. Рада навчального закладу діє на засадах:

– пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

– дотримання вимог законодавства України;

– колегіальності ухвалення рішень;

– добровільності і рівноправності членства;

– гласності.

Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами (конференцією).

Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.

Засідання Ради може скликатися її головою або з ініціативи директора гімназії, власника, а також членами ради.

Рішення Ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.

У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови Ради.

Рішення Ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту закладу, доводяться в 7-и денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

У разі незгоди адміністрації гімназії з рішенням Ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.

До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету гімназії.

4.15.5. Очолює Раду гімназії голова, який обирається зі складу Ради. Голова Ради може бути членом педагогічної ради.

Головою Ради не можуть бути директор та його заступники.

Для вирішення поточних питань Рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються Радою.

Члени Ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності гімназії, пов’язаної з організацією освітнього процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

4.15.6. Рада гімназії:

– організовує виконання рішень загальних зборів (конференції);

– вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

– спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи гімназії та здійснює контроль за його виконанням;

– разом із адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту гімназії;

– затверджує режим роботи гімназії;

– сприяє формуванню мережі класів гімназії, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

– приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження учнів похвальними листами “За високі досягнення у навчанні”;

– разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;

– заслуховує звіт голови Ради, інформацію директора та його заступників із питань навчально-виховної та фінансово-господарчої діяльності;

– бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій педагогічним працівникам;

– виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

– виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

– вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

– ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

– сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно- масових заходів із учнями, вихованцями;

– розподіляє і контролює кошти фонду загального обов’язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;

– розглядає питання родинного виховання;

– бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово- побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;

– сприяє педагогічній освіті батьків;

– сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

– розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;

– організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів, вихованців;

– розглядає звернення учасників освітнього процесу з питань роботи гімназії;

– вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

– може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.

V.МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

5.1. До майна гімназії належать:

нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об’єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об’єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно гімназії належить їй на правах, визначених законодавством.

5.2. Матеріально-технічна база закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.

5.3. Засновник закладу освіти зобов’язаний забезпечити утримання та розвиток матеріально - технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов.

VI.ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

6.1. Фінансування гімназії здійснюється її засновником .

6.2. Фінансово-господарча діяльність закладу проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України „Про дошкільну освіту”, “Про освіту”, “Про загальну середню освіту” та інших нормативно-правових актів.

6.3. Фінансування гімназії здійснюється за рахунок:

– державного та місцевого бюджетів;

– коштів, отриманих за надання платних послуг;

– доходів від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;

– благодійних внесків юридичних та фізичних осіб;

– інших джерел, не заборонених законодавством.

6.4. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в гімназії визначається законодавством, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та органів виконавчої влади, до сфери управління яких належить гімназія. Ведення бухгалтерського обліку, фінансово-господарської діяльності гімназії здійснює централізована бухгалтерія відділу освіти Люботинської міської ради.

6.5. Гімназія має право згідно із законодавством придбавати та орендувати необхідне обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, фінансувати за рахунок власних коштів заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов працівників навчального закладу.

6.6. Звітність про діяльність гімназії ведеться відповідно до законодавства.

6.7. Гімназія оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.

VІІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

7.1. Гімназія за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, відповідного фінансування має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проєктів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

Гімназія має право відповідно до законодавства укладати договори про співробітництво з закладами вищої освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

7.2. Участь гімназії у міжнародних програмах, проє ктах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства.

VІІІ.ДЕРЖАВНИЙ НАГЛЯД (КОНТРОЛЬ) ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

8.1. Державний нагляд (контроль) за діяльністю гімназії здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

8.2. Державний нагляд (контроль) здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами.

8.3. Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит гімназії відповідно до Закону України

«Про освіту» і позапланові перевірки у порядку, передбаченому Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

8.4. Громадський нагляд (контроль) здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) – громадськими об'єднаннями та іншими інститутами громадянського суспільства, установчими документами яких передбачено діяльність у сфері освіти та /або соціального захисту осіб з інвалідністю, професійними об'єднаннями педагогічних і науково- педагогічних працівників, об'єднаннями здобувачів освіти, об'єднаннями батьківських комітетів та органами, до яких вони делегують своїх представників.

8.5. Безпосередньо в гімназії громадський нагляд (контроль) може проводитися виключно з дозволу керівника гімназії, крім випадків, встановлених законодавством.

8.6. Засновник закладу або уповноважена ним особа здійснює контроль за дотриманням установчих документів гімназії та фінансово-господарською діяльністю.

Кiлькiсть переглядiв: 701

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.