Затверджую

Директор гімназії _________ О.М.Поклонська

ПЛАН ЗАХОДІВ

Караванської гімназії

щодо профілактики булінгу

на 2023-2024 навчальний рік

№ з/п Назва заходу Цільова аудиторія Термін виконання Відповідальний
І.Діагностичний етап
1.1. Створення бази інструментарію для діагностики рівня напруги, тривожності в учнівських колективах. Січень Практичний психолог гімназії
1.2. Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: -спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; -опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; -психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; -соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; -визначення рівня тривоги та депресії учнів. Усі категорії учасників освітнього процесу Протягом року Класні керівники, практичний психолог гімназії
ІІ. Інформаційно-профілактичні заходи
2.1. Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільних батьківських зборах. Батьки здобувачів освіти Квітень Директор гімназії
2.2. Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі» ШМО класних керівників Лютий Керівник МО класних керівників
2.3. Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» 1-9 класи Протягом року Практичний психолог гімназії
2.4. Контроль стану попередження випадків булінгу. Нарада при директорові Квітень Директор гімназії
2.5. Круглий стіл для педагогічного колективу «Протидія та попередження булінгу , цькування в закладі» Педагогічний колектив Травень Директор гімназії
2.6. Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню. Педагогічний колектив Протягом року Заступник директора з НВР
ІІІ. Формування навичок дружнів стосунків здобувачів освіти
3.1. Проведення ранкових зустрічей з метою формування дружніх стосунків. 1-4 класи Протягом року Класні керівники
3.2. Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять. 1-9 класи Протягом року Класні керівники
3.3. Перегляд відеороликів відповідної спрямованості. 5-9 класи Протягом року Учитель інформатики
3.4. Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів. 1-9 класи Протягом року Учителі літератури, історії
3.5. Проведення заходів в рамках Всесвітньої кампанії «16 днів проти» 1-9 класи Листопад-грудень Класні керівники, учитель правознавства, практичний психолог гімназії
3.6. Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» 1-9 класи Грудень Класні керівники, учитель правознавства, практичний психолог гімназії
3.7. Проведення заходів в рамках місячника правових знань 1-9 класи Лютий Класні керівники, учитель правознавства, практичний психолог гімназії
ІV. Психологічний супровід
4.1. Діагностика психологічного клімату класу. 1-9 класи Протягом року Практичний психолог гімназії
4.2. Спостереження під час освітнього процесу, в позаурочний час. 1-9 класи Протягом року Практичний психолог гімназії
4.3. Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу. 1-9 класи Протягом року Практичний психолог гімназії
4.4. Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу. 1-9 класи Протягом року Практичний психолог гімназії
V. Робота з батьками
5.1. Тематичні онлайн батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» 1-9 класи Протягом року Класні керівники
5.2. Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини. 1-9 класи Протягом року Практичний психолог гімназії
5.3. Посилання у соціальній мережі Fasebook, у вайбері. Що треба знати і що робити і як розпізнати ознаки того, що дитина потерпає від БУЛІНГУ . 1-9 Протягом року Педагог-організатор, класні керівники

Зразок скарги на жорстоке поводження з дитиною у закладі освіти

Директору

Караванської гімназії

Поклонській О.М

ПІП, учениці __ класу

__________________:що проживає за адресою

_______________телефон

ЗАЯВА

__ лютого 20____ року на перерві ______ПІП в присутності учнів словесно мене образила та нанесла тілесні пошкодження. Це призвело до нервового зриву, відмови бути присутнім на уроках. Звертаю Вашу увагу на те, що _____ПІП не вперше застосовує такий вид цькування по відношенню до мене та до інших учнів класу.

Прошу вивчити факти, зазначені у заяві, та захистити мене від жорстокого поводження і психічного насилля з боку однокласниці __________ПІП.

Дата П.І.П.


Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності)

заяв про випадки булінгу (цькування)

ЯКЩО ВИ ПОМІТИЛИ АБО ЗАПІДОЗРИЛИ БУЛІНГ, НЕГАЙНО ПОВІДОМТЕ АДМІНІСТРАЦІЮ ЗАКЛАДУ!

1. У разі виникнення ситуації, що містить ознаки булінгу, учень повинен звернутися до батьків, класного керівника або соціального педагога, практичного психолога, заступника директора з виховної роботи закладу.

2. Педагогічні працівники по факту виявленого правопорушення зобов’язані проінформувати чергового адміністратора закладу.

3. Скласти за встановленим зразком заяву та подати директору Караванської гімназії Люботинської міської ради Харківської області.

4. Заяви про випадки булінгу (цькування) подаються як безпосередньо здобувачами освіти, так і їхніми батьками, законними представниками або іншими особами, що їх замінюють.

5. Дане звернення (заява) реєструється у журналі обліку звернень та повідомлень про жорстоке поводження з дітьми або загрозу його вчинення (журнал зберігається у соціального педагога закладу).

6. Директором закладу видається (відповідно до заяви) розпорядження про проведення розслідування.

7. Скликається засідання постійнодіючої Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) у складі:

· голова Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), директор закладу - Поклонська О.М.;

· заступник голови Комісії, заступник директора з виховної роботи - Соловей І.В.;

· члени Комісії:

практичний психолог закладу - Ляхова Н.В.;

педагог-організатор закладу - Бондаренко Т.В.;

вчитель правознавства - Кривега Д.С.;

вчитель фізичної культури - Овчаренко Л.В.;

голова м/о класних керівників 5-11-х класів - Бондаренко Т.В.;

голова м/о класних керівників 1-4-х класів - Бондаренко Т.В.;

голова ради гімназії - Іванченко Ю.О.

До складу такої Комісії можуть входити батьки постраждалого та ймовірного булера (на вимогу в заяві).

8. З’ясовуються усі обставини булінгу, відповідно до Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення, затвердженого спільним наказом Міністерства соціальної політики України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства охорони здоров’я України № 564/836/945/57, для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та впровадження відповідних заходів реагування.

9. Проводяться чергові засідання Комісії з розгляду даного випадку та обстеження соціально-побутових умов проживання учасників зазначеного ймовірного булінгу.

10. Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) Караванської гімназії Люботинської міської ради Харківської області.

11. Результати розслідування оголошуються на підсумковому засіданні Комісії батькам (чи їх представникам) потерпілого та винного.

12. Якщо комісія визнала, що це був потенційний булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор закладу повідомляє про факт булінгу уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

13. У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутися до органів Національної поліції України із заявою, про що директор закладу має повідомити постраждалого.

14. За будь-якого рішення Комісії, забезпечується соціально-психологічна підтримка усіх учасників випадку.


Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в Караванській гімназії Люботинської міської ради та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

  1. За результатами висновку Комісії з розслідування у разі виявлення факту потенційного булінгу, а не одноразового конфлікту, дані повідомляються уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Службі у справах дітей.
  2. Психолого-педагогічна служба закладу здійснює соціально-педагогічний патронаж осіб, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).
  3. Класний керівник розробляє План індивідуальних заходів з особами, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).
  4. Заступник директора з виховної роботи та соціально-психологічна служба закладу надає консультативну допомогу батькам (чи їх представникам).
  5. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до ст. 1734 Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлено відповідальність за здійснення булінгу.

Так, цькування учасника освітнього процесу, тобто вчинення щодо нього діянь, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого, тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн) або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.

Булінг, вчинений малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн.) або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.

Булінг, вчинений групою осіб або повторно протягом року після накладення адмінстягнення, вчинений малолітньою або неповнолітньою особою віком від 14 до 16 років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1700 до 3400 грн.) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.

Основні принципи діяльності

КОМІСІЇ З РОЗГЛЯДУ ВИПАДКІВ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) КАРАВАНСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ

  • Не приховувати випадки булінгу заради збереження репутації ліцею. Довести до відома батьків дітей ситуацію з обох сторін конфлікту.
  • Залучення соціально-психологічної служби до розв’язання проблеми.
  • Негайне втручання у випадках проявів агресивної або провокативної поведінки учнів.
  • Не підтримувати жодну із сторін конфлікту.
  • Ретельний аналіз причини виникнення булінгу, а не пошук винного.
  • Неупередженість у своїх оцінках, діях, висловлюваннях і діях.
  • Основні принципи діяльності класних керівників
  • Розмова з учасниками конфлікту наодинці. Не вимагати від них публічних пояснень чи вибачень. Створення умов, щоб ситуація не повторилася.
  • Роз’яснення дітям, що таке насилля. Можливо, булери самі потерпають від агресії батьків, старших братів або сестер і просто копіюють звичну модель поведінки.
  • Створення у класі атмосфери довіри в спілкуванні, пошук спільних інтересів дітей.
  • Стати прикладом толерантного й виваженого ставлення до інших.
  • Педагогічно-психологічна підтримка дитини.
  • Забезпечення консультацій у соціального педагога та практичного психолога закладу.

Телефони довіри, зокрема:

- Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);
- Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;
- Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0800 500 335;
- Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;
- Уповноважений Президента України з прав дитини 0 44 255 76 75;
- Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;
- Національна поліція України 102.

ПАМ’ЯТКА БАТЬКАМ

Алгоритм дій класного керівника Караванської гімназії Люботинської міської ради у випадку порушення учнями основних правил внутрішкільного розпорядку або у разі виникненні підозри щодо булінгу у шкільному середовищі (від англ. Bully - хуліган, забіяка, насильник) - психологічний терор, побиття, цькування однієї дитиною іншою.

На жаль, все частіше трапляються випадки залякування серед дітей, і вони демонструють, наскількі трагічними можуть бути наслідки булінгу для окремої дитини, сім’ї та навіть громади. Залякування може призвести до низької самооцінки, суїцідальних думок, гніву та інших психічних і фізічних проблем. Саме тому педагогічним колективом закладу розроблено алгоритм заходів щодо протидії боулінгу в дитячому колективі.

АЛГОРИТМ ДІЙ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

1. Класний керівник зобов’язаний відвідати родину із числа сімей, діти яких систематично порушують правила внутрішкільного розпорядку школи (систематичне запізнення на уроки, порушення дисципліни під час перерв та уроків, провокування конфліктних ситуацій у школі, використання нецензурних слів, схильність до шкідливих звичок) або є учасниками булінгу. Класний керівник зобов’язаний попередньо домовитись, у телефонному режимі, з батьками про відвідування родини, зазначивши мету та ціль відвідування.

2. Скласти акт обстеження умов проживання дитини.

3. Розробити та узгодити план спільних дій з батьками щодо усунення даного правопорушення.

4. Погодити графік проведення індивідуальних консультацій педагогами соціально-психологічної служби закладу.

5. Надати звіт про проведену роботу педагогу-організатору (що додається).

Звіт класного керівника __________________________________________

про проведену профілактичну роботу з ___________________________________________________________,

учнем (ученицею) ____класу

№ з/п Форма та зміст заходу Дата проведення Відповідальні
1. Відвідування родини із числа сімей, діти яких порушують правила внітрішкільного розпорядку
2. Акт обстеження (додається)
3. Графік проведення профілактичної роботи педагогами соціально-психологічної служби та класним керівником Ляхова Н.В.
Бондаренко Т.В.
Класний керівник
4. Графік проведення консультацій з батьками Ляхова Н.В.
Бондаренко Т.В.
Класний керівник

Правила поведінки

здобувачів освіти Караванської гімназії

І. Права та обов’язки здобувачів освіти

1. Здобувачі освіти мають право на:

- навчання впродовж життя та академічну мобільність;

- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти;

- якісні освітні послуги;

- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

- відзначення успіхів у своїй діяльності;

- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

- безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

- повагу людської гідності;

- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

- отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);

- користування бібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

- особисту участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

2. Здобувачі освіти зобов’язані:

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);

- повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

3. Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

ІІ. Загальні правила поведінки здобувачів освіти

1. Дотримуватися правил ввічливості.

2. Одяг має бути чистим і охайним та відповідати вимогам, викладеним у Статуті школи.

3. Приходить до школи з виконаним домашнім завданням з предметів згідно з розкладом уроків.

4. Проявляти повагу до старших, піклуватися про молодших. Учні й педагоги звертаються один до одного шанобливо. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші школярі – молодшим, хлопчики – дівчатам.

5. Кожен учень повинен примножувати добрі результати школи і дотримуватись почесного звання «учень школи».

6. Учень повинен виконувати правила безпеки життєдіяльності, правила поведінки в кабінеті інформатики, правила поведінки під час перерв та у їдальні.

7. Поза школою учні поводяться скрізь і всюди так, щоб не осоромити свою честь та гідність, не заплямовувати добре ім’я школи.

ІІІ. Правила поведінки під час перерви:

1. Під час перерви учень зобов’язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.

2. Під час перерви забороняється:

· бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях, кататися на перилах;

· штовхатися або грати у м’яча у приміщеннях не пристосованих для цього;

· сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за допомогою сили, битися.

ІV. Правила поведінки в їдальні:

1. Учні школи заходять в їдальню, разом з класним керівником у відведений згідно режиму дня час.

2. У шкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги вчителів, працівників їдальні та чергових і дотримуватися черги.

3. Під час перебування в їдальні учням слід дотримуватися гарних манер і поводитися пристойно.

4. Учні повинні шанобливо ставитися до працівників їдальні.

5. Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.

6. Учень зобов’язаний після прийому їжі забрати зі столу посуд.

7. Заборонено перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі;

· виносити їжу і напої за межі їдальні;

· розмовляти під час їжі треба не голосно, щоб не турбувати тих, хто їсть по сусідству.

V. Правила поведінки на уроках:

1. Учні зобов’язані приходити до школи за 10 – 15 хвилин до початку занять.

2. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.

3. Під час уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитися, відволікати інших учнів від уроку.

4. Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя.

5. Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву.

6. Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.

7. Під час уроку не можна вживати їжу та напої, жувати жуйку.

8. Учень повинен дбайливо ставитися до підручників та зошитів.

9. Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків так і після їх закінчення.

10. Забороняється користуватися мобільними телефонами та гаджетами під час проведення уроків.

11. Учні не мають право пропускати заняття без поважних причин.

12. Учні не мають право знаходиться в приміщенні школи після закінчення учбових занять або позакласних заходів без дозволу працівників школи.

13. Учні , які знайшли загублені або забуті речі повинні здати їх черговому адміністратору або класному керівнику.

14. Вхід до школи батьків учнів та відвідувачів дозволяється тільки на перервах. Батьки учнів, відвідувачі зобов'язані назвати черговому своє прізвище та отримати дозвіл на вхід до школи. Вітатися з працівниками школи. Не заходити до школи з тваринами.

VІ. На території та в приміщеннях гімназії заборонено:

1. Приносити до школи та на її територію з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом медичні препарати, наркотичні речовини, вибухонебезпечні предмети (в тому числі петарди), зброю (в т.ч. ножі), газові балончики і балончики з фарбою, сигарети, слабоалкогольні та алкогольні напої.

2. Використання нецензурних висловів.

3. Грати в азартні ігри.

4. Брати та використовувати без дозволу чужі речі.

5. Залишати територію школи без дозволу, класного керівника або чергового адміністратора.

6. Учні не мають право скоювати дії, небезпечні для власного життя і здоров’я та оточуючих.

7. Без дозволу відчиняти вікна, сидіти на підвіконні, радіаторах опалення.

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ ПОВЕДІНКИ

Учні, що припустилися порушень, визначених даними Правилами поведінки, можуть бути притягнені до відповідальності громадського, адміністративного характеру на рівні гімназії, у разі потреби - у присутності батьків (осіб, що їх замінюють), із залученням фахівців спеціальних установ, служб, організацій, з якими взаємодіє навчальний заклад. У випадку, якщо притягнення до відповідальності виходить за межі компетенції установи освіти, учень притягується до відповідальності іншими уповноваженими органами, зокрема - за поданням директора гімназії.


Кiлькiсть переглядiв: 574

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.