Звіт директора Караванської гімназії

Люботинської міської ради Харківської області

Поклонської Оксани Миколаївни

про свою діяльність на посаді протягом

2022/2023 навчального року.

Шановні присутні! Закінчився навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу гімназії, оцінити діяльність директора на посаді протягом 2022/2023 навчального року.

Наша країна переживає зараз дуже складні часи. В умовах введення в Україні воєнного стану, викликаного збройною агресією росії, освітяни - на своєму вчительському трудовому фронті. Працюють сумлінно, відповідально ставляться до виконання посадових обов’язків і вже цим наближають перемогу.

Відповідно до наказу МОН України від 23.03.2005 №178 “Про затвердження примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю” у травні-червні кожен керівник навчального закладу щороку звітує про свою діяльність на загальних зборах педагогічного колективу, батьківського комітету, ради гімназії та громадськості.

У своїй роботі протягом звітного періоду я керувалася Статутом Караванської гімназії, правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора гімназії, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

1. Загальна інформація про гімназію.

Караванська гімназія Люботинської міської ради — заклад загальної середньої освіти, який знаходиться в комунальній власності Люботинської міської ради Харківської області.

Освітній процес у 2022/2023 навчальному році організовано відповідно до освітньої програми на 2022/2023 н.р. Заклад освіти здійснював свою діяльність відповідно до Статуту.

Головною метою освітнього процесу у 2022/2023 навчальному році було створення умов, які б допомогли кожній дитині досягти певних успіхів, реалізувати значимі для дитини духовні, комунікативні, пізнавальні й творчі потреби.

Робота педагогічного колективу була спрямована на виконання законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» (зі змінами), реалізацію державних, регіональних та міських програм в галузі освіти, інших чинних законодавчих та нормативних документів.

На виконання Інструкції з обліку дітей та підлітків шкільного віку, інших нормативних документів Міністерства освіти і науки України навчальний заклад створив оптимальні умови для забезпечення конституційного права кожного громадянина на доступну, безоплатну і якісну освіту, отримання молоддю базової загальної середньої освіти за 9-ти річним терміном навчання, 12 - бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів. Навчальний заклад здійснював свою діяльність відповідно до Статуту, який відповідає сучасним нормативно-правовим документам, що регламентують діяльність загальноосвітніх закладів. Гімназія працювала в одну зміну, за 5-денним робочим тижнем. Початок уроків о 8-05 годині, навчальні заняття проводилися дистанційно відповідно до розкладу, затвердженого директором.

У освітньому процесі впроваджувалися сучасні інноваційні технології: особистісно зорієнтовані, інтерактивні, інформаційно-комунікативні, тестові, ігрові, технологія розвитку критичного мислення, проектного навчання, електронні тестуючі системи - Kahoot, технологія інтегрованого навчання тощо.

Педагогічним колективом закладу проведено певну роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі. На початку 2022/2023 навчального року в закладі було відкрито 9 класів, із них 1-4-х - 4 класи, 5-9-х - 5 класів. Мова навчання – українська. Станом на 01.09.2022 в гімназії навчалося 70 учнів. Із них: 69 учнів - за інституційною формою здобуття освіти, 1 учениця – педагогічний патронаж.

На сучасному етапі головним завданням нашого закладу є підвищення якості освіти через упровадження інновацій, сучасних підходів до оцінювання, зокрема формувальне оцінювання, само- та взаємооцінювання, дотримання основних принципів НУШ: дитиноцентризму, педагогіки партнерства, інтеграції предметів. У зв’язку із запровадженням карантинних обмежень та військовим станом в країні цей навчальний рік був особливим і в організації і проведенні освітнього процесу. Навчання проходило як очно так і з використанням дистанційних форм. Слід відзначити роботу педагогічного колективу в умовах дистанційного навчання.

Адміністрація та вчителі обрали платформи, з якими зручно і якісно проводити дистанційне навчання: робота безкоштовного веб-сервісу Google Classroom; проведення онлайн уроків за допомогою сервісу Google meet відповідно до розкладу; спілкування в групах у Viber.

Зв'язок з учнями та їх батьками забезпечено на 100%.

2. Кадрове забезпечення.

Протягом року навчальний заклад був забезпечений кадрами. У 2022/2023 навчальному році в гімназії працювало 18 педагогічних працівника (з них 4 сумісника). 95 % від загальної кількості педпрацівників ма¬ють вищу освіту на рівні спеціаліста, магістра, 1 учитель має середню спеціальну освіту. Обслуговуючого персоналу працювало 7 осіб.

На кінець навчального року за кваліфікаційними категоріями вчителі розподілилися наступним чином:

  • вищу кваліфікаційну категорію мають 6 ( 33,3%) вчителів,
  • першу кваліфікаційну категорію – 5 (27,7%),
  • другу кваліфікаційну категорію – 3 (16,7%),
  • «спеціаліст» – 4 (22,2%).

По одному педагогу мають педагогічне звання "старший вчитель", "учитель-методист".

3. Методична робота

у 2022/2023 навчальному році здійснювалася відповідно до закону України «Про освіту» (зі змінами), «Про загальну середню освіту» (зі змінами), Державних стандартів початкової та базової загальної середньої освіти, Концепції Нової української школи, яка схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»; галузевої Концепції розвитку неперервної педагогічної освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 14 серпня 2013 року № 1176, плану роботи гімназії на навчальний рік, а також відповідно до завдань, визначених у річному плані роботи гімназії та з метою реалізації актуальних питань розвитку та вдосконалення професійної майстерності педагогів, підвищення їх інтелектуального, загальнокультурного рівня та рівня психологічної підготовки; вдосконалення організації навчання та виховання учнів; приведення професійної компетентності педагогічних працівників у відповідність із загальнодержавними стандартами на засадах наступності, перспективності та спадкоємності в роботі всіх освітніх ланок.

У 2022/2023 навчальному році роботу педагогічного колективу було спрямовано на продовження реалізації методичної проблеми «Соціалізація особистості на засадах створення сприятливого освітнього середовища в умовах компетентнісного підходу». З 2018/2019 навчального року педагогічний колектив розпочав працювати над методичною темою «Підвищення професійної майстерності педагога як необхідна умова соціалізації особистості та формування ключових компетентностей учнів».

У 2022/2023 навчальному році роботу гімназії було спрямовано на вирішення таких пріоритетних завдань:

- ефективна підготовка педагогів до освітньої діяльності в умовах упровадження Концепції Нової української школи у 5-6 класах;

- надання методичної, інформаційної, консультативної допомоги педагогічним працівникам;

- упровадження інноваційних, нетрадиційних форм проведення методичних заходів на основі диференційованого підходу;

- підвищення якості кожного уроку, формування в учнів внутрішньої мотивації до навчання, пізнавальної активності;

- підтримка та запровадження інноваційних, інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес;

- активізація роботи з підготовки обдарованих учнів до участі в олімпіадах і конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН;

- створення виховного простору у закладі освіти, формування ціннісних орієнтирів;

- посилення громадянської та національно-патріотичної спрямованості освітнього процесу;

- переорієнтація практики виховної роботи в закладі освіти у напрямі створення безпечного середовища для дітей, налагодження діалогу та довіри між педагогами, учнями та батьками;

- налагодження міжвідомчої взаємодії щодо проведення профілактичної роботи з питань запобігання протиправній поведінці, алкогольній та наркотичній залежності дітей та учнівської молоді;

- активізація роботи щодо охоплення дітей якісною позашкільною освітою, удосконалення роботи гуртків та секцій;

- створення умов для навчання, виховання, фізичного розвитку дітей, збереження та зміцнення їх здоров’я;

- забезпечення рівного доступу дітей з особливими освітніми потребами до якісної шкільної освіти.

У гімназії наявна така структура методичної роботи:

- колективні форми роботи: педагогічна рада, методична декада, методичні наради;

- групові форми роботи: шкільні методичні об'єднання (учителів початкових класів, природничо-математичного циклу, гуманітарного циклу, основ здоров'я та фізичної культури, класних керівників), творчі групи (лабораторії) по впровадженню інноваційних технологій, групи педагогів (методичні студії): «Педагог-майстер», «Педагог-професіонал», «Педагог-початківець», «Педагог-аутсайдер»; фахові семінари;

- індивідуальні форми роботи: робота вчителів над індивідуальною темою самоосвіти, творчі звіти вчителів, що атестуються, взаємовідвідування уроків, курси підвищення кваліфікації, індивідуальні консультації, робота з творчими учителями, робота з малодосвідченими та молодими учителями, участь у професійних конкурсах.

Управління методичною роботою здійснювалося методичною радою закладу, яка координувала діяльність та визначала зміст роботи методичних структур закладу освіти.

Протягом року на онлайн-засіданнях методичної ради обговорювалися питання про:

· Концепції Нової української школи та пріоритетні напрямки роботи у 2022/2023 навчальному році;

· організацію роботи щодо узагальнення та розповсюдження ефективного педагогічного досвіду вчителів гімназії;

· інноваційну діяльність педагогічних працівників гімназії;

· особливості роботи з молодими спеціалістами;

· організаційно-методичний супровід упровадження модельних навчальних програм для 5 класу;

· підсумки роботи з обдарованими учнями та результати участі учнів у Всеукраїнських олімпіадах з базових дисциплін та МАН;

· ефективність уроку-результат організації діяльності учнів (аналіз відвіданих онлайн-уроків);

· узагальнення ефективного педагогічного досвіду;

· результати моніторингу стану навчання предметів та виконання програм.

З метою підвищення інформаційно-технологічної компетентності вчителів у 2022/2023 навчальному році продовжено роботу методичного практикуму «ІТ компетентність педагога» особливо під час проведення дистанційного навчання.

Учителями були розроблені заходи щодо забезпечення проведення навчальних занять за допомогою дистанційних технологій з урахуванням матеріально-технічних можливостей учасників освітнього процесу. Для обміну навчальними матеріалами застосовувались мобільні телефони, за допомогою яких організовано спільноту в соціальних мережах та мобільних додатках (створені групи учнів та батьків кожного класу).

Учасники освітнього процесу Караванської гімназії були охоплені дистанційним навчанням 100%. Усі здобувачі освіти та вчителі працювали у Google Classroom, Meet, Zoom. Заняття проводилися відповідно до розкладу онлайн-уроків, який затверджено директором гімназії.

Під час дистанційного навчання вчителями гімназії застосовувались різні ефективні форми роботи. З біології та хімії учитель Гела В.В. подавала навчальний матеріал у таких форматах як текст, презентація, відеоматеріал, веб-сторінка; тестування та опитування учнів із використанням запитань закритого (множинний вибір правильної відповіді та співставлення) та відкритого типу; використовувала хмарні сервіси(Office365, Google), що надають можливість створювати багатофункціональне користувацьке середовище, продуктивне та зручне для учнів та вчителя, для обміну файлами, структурування і збереження їх в одному місці. Цікавою є форма «карта понять», де прочитавши параграф необхідно скласти карту понять за допомогою сервісів MindMeister, BubbleUs.Може бути іофлайн-варіант– на аркуші паперу.

Учитель Говор К.В. на уроках фізики широко використовуала систему навчання STEM, завдяки якій учні розвивають логічне мислення та технічну грамотність, вчаться вирішувати поставлені задачі, стають новаторами, винахідниками. Під час уроків фізики учитель змінила звичну форму викладання, коли урок побудований навколо вчителя, і використала методику STEM, де в центрі уваги знаходиться практичне завдання чи проблема; учні вчяться знаходити шляхи вирішення не в теорії, а прямо на уроці шляхом спроб та помилок за допомогою використання різноманітних гаджетів.

Також для учнів було цікаво попрацювати з «віртуальною лабораторією», що проводиться за допомогою спеціальних програм. Учні могли моделювати та досліджувати різноманітні схеми, процеси під час лабораторних та практичних занять.

Учитель зарубіжної літератури Каплун С.О. використовувла під час проведення уроків Learningapps, що дозволяє створювати вправи різних типів на різні теми або користуватися готовими. Для проведення поточного контролю під час дистанційного навчання зручним для педагога стало використання різноманітних анкет, оскільки питання можна ставити безліччю різних способів. У дистанційній освіті після освоєння кожної теми можна використовувати анкети, в яких учень сам оцінює свої результати навчання за різними показниками.

Учитель Тижненко А.С. на своїх уроках під час дистанційного навчання використовувала такі форми роботи як «Кодекс поведінки». Захопити увагу дітей на уроці допомагав вигаданий педагогом супергерой-помічник, який щоуроку вносив родзинку в подання тем своїми коментарями та зауваженнями. Також практикувався вихід на онлайн-урок разом з яскравим іграшковим персонажем, якому обиралося ім’я, повідомлялося учням хто він та з якою метою буде на заняттях. Цікавою формою роботи був «Онлайн-квач»: діти дуже уважно слухають одне одного, щоб не пропустити свою чергу. Починає вчитель: дає вправу на обчислення будь-кому з класу. Учень озвучує відповідь і далі має «заквачувати» наступним запитанням-прикладом однокласника. Така форма роботи як «веселі паузи-руханки та «гнучкі» уроки» давали можливість учням самостійно обрати плейлист для динамічних пауз-руханок (список композицій вони отримували заздалегідь), а потім щодня вмикали певний трек.

На уроках інформатики для генерування тестових завдань учителем Акулінушкіною О.С. використовувалися сайт Всеосвіта, Освітній проект "На Урок", https://learningapps.org/ - онлайновий сервіс, який є конструктором для розробки інтерактивних вправ, Code.org., BlocklyGames, документи хмарних сервісів (текстові, таблиці, презентації та ін.). Учнів можна було запрошувати до спільної роботи над документами, надаючи доступ до них для редагування.

Учитель фізичної культури Клочко О.В. на YouTube та Google Drive розміщувала відеоуроки з фізичної культури та матеріали для учнів. Для проведення дистанційного уроку фізичної культури в реальному часі використовувала відеочати та Zoom. Учням пропонувалися інтерактивні завдання (відгадати вид спорту за картинкою, скласти кросворд); фізичні завдання (блок фізичних вправ) та виконання тестових завдань.

Під час дистанційного навчання освітній процес організовувала за допомогою інформаційно-комунікаційних систем (освітніх платформ) та комутаційних онлайн сервісів учитель музичного мистецтва Еткало Ірина Павлівна. Безкоштовний веб-сервіс Google Classroom дозволяв їй організувати онлайн-навчання, використовуючи відео та текстову інформацію; Zoom - демонструвати екран, робити запис конференцій; Google Meet дав можливість проведення відеоуроків та відеоконференцій; відеохостинг You Tube дав можливість находити пояснення складних тем педагогами, науковцями, акторами, музикантами, а ще переглядати науково-популярні відео та анімації.

Учитель математики Рибчинська Т.А. вважає, що навчання повинно бути цікавим, радісним і одночасно забезпечувати глибоке засвоєння знань. Учитель використовувала на своїх уроках розгадування кросвордів, вправи «Знайди помилку», «Так або ні», «Продовжіть речення», математичні ігри, математичні розмальовки, «ключ-відповідь», «математичний диктант», «дешифратор», «мікрофон», «мозкова атака». Дуже корисною була робота з ментальними мапами, виконання завдань за зразком чи схемою, за алгоритмом. Тетяна Анатоліївна заохочувала учнів до мейкерства.

Цибульник Л.М., учитель початкових класів знайшла один зі способів зробити урок цікавішим та ефективнішим — гейміфікація ( використання ігрових елементів, як систем мотивування учнів до освітнього процесу, в якій закладені певні мета, завдання та результати), тобто навчання на основі гри. Так, наприклад, під час проведення уроків математики у 2-му класі учитель використовувала сайт«Wordwall” (https://wordwall.net/uk/features) для створення інтерактивних вправ, ігор і матеріалів для друку. Інтерактивні аркуші на міжнародній освітній платформі Matific включають у себе чимало моментів навколо яких можна розгорнути жваву та веселу дискусію. Це робить їх чудовим інструментом для групової роботи під час уроку. Геометричний математичний геоборд /apps.mathlearningcenter.org/geobord/ дозволяє здійснюватимоделювання, обчислення периметрів та площі побудованих фігур. Цікавий інструмент для вивченння геометричного матеріалу. Сайт для вивчення математики NOVATIKA.ORG - вся математика початкової школи в ігровій формі. Цікаві креативні завдання, відеопояснення до кожної вправи. Чудовий математичний тренажер для учнів 1-6 класів. Сайт kazky.suspilne.mediaдає можлівість слухати аудіокниги, сучасні та українські народні казки, озвучені сучасними акторами, учасниками відомих українських гуртів, чиї голоси відомі дітям.

На кожному уроці англійської мови учитель Ленець Т.О., окрім презентацій, роздаткового матеріалу та відео з You Tube, використовувала інтерактивні вправи з предметних сайтів: Learningapps, що дозволяє створювати вправи різних типів на різні теми або користуватися готовими; wordwall.net - сайт з різноманітними іграми на лексичний та граматичний матеріал, які надзвичайно вдало підходять для молодшої та середньої школи; PPT games – презентації в ігрових формах, на відпрацювання лексичного та граматичного матеріалу, які доречні для групової роботи в синхронному режимі; liveworksheets.com – корисний сайт, який педагог використовує для фронтальної та індивідуальної роботи (в асинхронному режимі) на уроках англійської мови.

Бондаренко ТВ., учитель початкових класів на своїх уроках впроваджує STEM освіту й проєктну діяльність, бо вважає, що це є одним зі шляхів інтеграції різних освітніх галузей, реалізації компетентнісного підходу в навчанні, розвитку наукового стилю мислення. Результативною для учнів була робота над навчальним проєктом «Водойми рідного краю» при вивченні теми з ЯДС «Водойми України». Діти підготували короткі презентації своєї роботи й продемонстрували їх під час онлайн уроку. Анологічно були підготовлені проєкти «Як розпізнати весну?», «У двері стукає Зима» тощо. Актуальним компонентом Нової української школи є медіаосвіта. Через навчальний проєкт «Дитячі журнали в медіавіконці» школярі розвивали свої дослідницькі навички, вчилися здобувати нові знання самостійно.

Учитель географії Журавель Г.Г., щоб допомогти учням краще запам’ятати матеріал, використовує на онлайн-уроках або в завданнях домашньої роботи різноманітні інтерактивні сервіси з географії, такі як: Сервіси Google – від Google Maps та Street View до Arts&Culture, 7 чудес України – всеукраїнський просвітницький проект, Seterra Online – одна з найбільш захоплюючих та популярних географічних вікторин у світі, бо граючись, можна у цікавий спосіб запам'ятати розташування країн та їх столиць, пам'ятки, прапори, номенклатуру від найбільш визначних географічних об`єктів до найдрібніших. Для учнів, що знаходяться за кордоном учитель використовує YouTube в межах проєкту Міністерства освіти і науки України «Всеукраїнська школа Онлайн». Також використовує Geomap.com.ua (розділ «Географія») – електронні карти з усіх тем географії, контурні карті, що дуже важливі при виконанні практичних робіт.

Учитель української мови та літератури Соловей І.В. широко використовує на своїх уроках медіатехнології, тому при проведенні навчальних занять учням пропонуються різноманітні медіа-завдання: знайти в Інтернеті фотоматеріали, пов’язані з життям і творчістю письменників та створити тематичні електронні фотоальбоми; відчути себе режисерами і написати сценарій до фільму за твором автора; прослухати аудіотексти поезій, переглянути фільми; створити асоціативні малюнки з подальшим поясненням; скориставшись мережею Інтернет, підготувати повідомлення про всесвітню славу письменника чи поета; пропонується виконання вправ «Позитивна афірмація», «Комікси», «Магніт», «Німе кіно», «Репортаж», «Диктор телебачення», «Радіоменю», «Селфі»; створення сторінок в Instagram та Facebook; «Стоп-кадр», «Рекламний ролик», написання фанфіків, написання статті до Вікіпедії, створити презентацію тощо. Також при проведенні уроків використовуються презентації, відеоролики, електронні підручники, пропонуються прослуховування пісень на слова українських поетів, що вивчаються за програмою, фрагменти телепередач та документальних фільмів, запис відеоінтерв’ю з письменником чи поетом тощо.

Учитель початкових класів Кручинкіна Г.Г. під час дистанційного навчання намагається урізноманітнювати навчальний матеріал (проводить уроки-подорожі, віртуальні екскурсії, уроки-казки, уроки-вікторини) та поєднувати навчальний матеріал за тематикою. Так, наприклад, на уроці ЯДС діти вивчали тему «Як риби пристосувались до життя у водоймах», а на уроці математики учні, пригадуючи нумерацію чисел, продовжили цю тему, здійснивши подорож по морях і океанах. З української мови, опановуючи тему «Вивчаю родові закінчення прикметників» також продовжили водну тематику. А на читанні, знайомлячись з оповіданням О.Дерманського «Білячок», звернули увагу на питання охорони природи. Діти придумали продовження казки, як Білячок потрапив у море до морського коника.

Так, кожен педагог при проведенні уроків дистанційно, забезпечує психологічну підтримку кожного учня, створює ситуацію успіху, щоб дитина почувалась особистістю, яку сприймають, розуміють, слухають.

У 2022/2023 навчальному році у гімназії працювало 4 предметних методичних об’єднань та методичне об’єднання класних керівників.

- МО вчителів початкових класів працювало над методичною темою «Створення оптимальних психолого-педагогічних умов для формування компетентної особистості молодшого школяра в умовах впровадження нового Державного стандарту » (керівник: Цибульник Л.М.);

- МО вчителів природничо-математичного циклу - «Реалізація компетентнісного підходу на уроках природничо - математичного циклу для адаптації здобувачів освіти в соціумі» (керівник: Гела В.В..);

- МО вчителів гуманітарного циклу - «Формування ключових та предметних компетентностей учнів на уроках предметів гуманітарного циклу в умовах оновлення змісту освіти» (керівник: Каплун С.О.);

- МО вчителів фізичної культури та основ здоров’я - «Удосконалення сучасного уроку фізичної культури та основ здоров’я шляхом створення сприятливого середовища в умовах компетентнісного підходу» (керівник: Кручинкіна Г.А.);

- МО класних керівників - «Виховання духовної культури особистості та створення умов для формування соціально активної дитини». (керівник: Бондаренко Т.В.).

Враховуючи воєнний стан у країні усі заходи проводилися в онлайн-режимі.

На засіданнях методичних об’єднань учителі ознайомлювалися з методичними рекомендаціями Міністерства освіти і науки України щодо викладання навчальних дисциплін у 2022/2023 навчальному році, нормативними документами щодо ведення журналів, використання навчальної літератури в освітньому процесі, проведення І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН, Міжнародних конкурсів з української мови ім.П.Яцика та Т.Г.Шевченка, закінчення навчального року, обирали підручники для 1-го та 6-го класів, тощо. Педагоги аналізували результати моніторингу навчальних досягнень, підсумки участі учнів гімназії в олімпіадах та конкурсах, знайомилися з аналітичними матеріалами про виконання навчальних програм, розглядали питання про підвищення результативності освітнього процесу шляхом упровадження інноваційних технологій тощо. Крім цього, на засіданнях методичних об’єднань вчителів початкових класів вивчалися такі питання:

- «Методи активізації освітнього процесу в умовах НУШ: сучасні тренди»

- «Критичне і креативне мислення молодших школярів: ресурси і практика»

- Партнерство між школою і батьками.

На онлайн-засіданнях МО гуманітарного циклу розглядалися наступні питання:

- Використання електронних освітніх ресурсів у процесі викладання мови та літератури;

- Оцінювання в 5 класі НУШ;

- Особливості використання медіатехнологій на уроках української мови та літератури

На онлайн-засіданнях МО класних керівників були розглянуті питання:

- «Безпечна школа потрібна вже сьогодні. Формування особистості підлітка: сучасні реалії» (круглий стіл);

- «Модернізація виховного процесу. Методи виховання компетентного випускника» (карусель інновацій);

- «Творчість класного керівника: шляхи звільнення від стереотипів» (педагогічний діалог);

У рамках розділів «Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави», «Ціннісне ставлення до себе», «Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей», «Ціннісне ставлення до праці», «Ціннісне ставлення до природи», «Ціннісне ставлення до культури і мистецтва» з метою виховання почуття любові до рідного краю, Батьківщини, народу, українських законів, традицій, звичаїв протягом року було проведено ряд виховних діяльностей, що відображено в аналітичному звіті голови МО класних керівників.

На високому науково-методичному рівні були проведені заходи для закладів загальної середньої освіти Люботинської міської територіальної громади:

· У жовтні була проведена панорама методичних знахідок «Використання технології медіаосвіти при проведенні уроків української літератури» (учитель Соловей І.В.);

· У грудні 2022 року був проведений методичний кейс з трудового навчання на тему «Реалізація технологічної галузі Державного стандарту базової загальної середньої освіти на основі проєктної діяльності учнів» (учитель Босенко Т.М.)

· У лютому 2023 року був проведений вебінар-практикум з математики та фізики на тему «Формування ключових компетентностей особистості шляхом використання сучасних засобів навчання на уроках математики та фізики» (учитель фізики Говор К.В., учитель математики Рибчинська Т.А.)

Роботу вчителів методичних об’єднань гімназії підтверджено кількістю опублікованих робіт на освітніх сайтах «Всеосвіта», «На урок», «Методичний портал» та участь у вебінарах, семінарах, конференціях тощо.

Відповідно до річного плану роботи закладу у 2022-2023н.р. педагогічний колектив працював згідно до вимог статей Конституції України, Законів України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", Указів Президента України "Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні", "Про Національну доктрину розвитку освіти", спрямованих на подальший розвиток освіти, створення умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти.Для стимулювання творчого професійного росту вчителів ши­роко використовується можливість атестації педагогічних кадрів.

Зміст методичної роботи в гімназії та її організація відобра­жені в розділі річного плану «Науково-методичне забезпечення системи загальної середньої освіти».

Протягом 2022/2023н.р., були створені необхідні умовидля підвищення теоретичного професійного рівня вчителів. Відповідно до накопичувальної системи всі педагоги пройшли курси в онлайм режимі.

4. Навчальна діяльність учнів.

Відповідно до плану роботи гімназії у червні 2023 року адміністрацією зроблено аналіз навчальних досягнень учнів за підсумками 2022/2023 навчального року. З цією метою проаналізовано стан успішності учнів за рівнями навчальних досягнень за підсумками року, підраховано середній бал успішності та відсоток якості знань з усіх предметів інваріантної складової навчального плану та середній бал успішності по класах, перевірена об’єктивність виставлення оцінок за ІІ семестр та за рік.

Навчальні досягнення учнів 1-4 класів підлягають формувальному і підсумковому (тематичному та завершальному) оцінюванню. Оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів (НУШ) здійснюється вербально.

Кількість учнів середньої школи (5-9 класи), які підлягали атестації з предметів «Українська мова», «Українська література», «Іноземна мова», «Зарубіжна література», «Інформатика», становить 47 осіб

Моніторинг навчальних досягнень учнів 5-9 класів з названих предметів показав наступні результати:

Навчальних досягнень початкового рівня жоден учень немає.

Середній рівень:

- Українська мова – 16 учнів – 34%

- Українська література – 10 учнів – 21,2%

- Англійська мова – 17 учнів – 36,2%

- Зарубіжна література – 11 учнів – 23,4%

- Інформатика – 14 учнів – 29,8%

Достатній рівень:

- Українська мова – 15 учнів – 32%

- Українська література – 20 учнів – 42,6%

- Англійська мова – 12 учнів – 25,5 %

- Зарубіжна література – 20 учня – 42,6%

- Інформатика – 12 учня – 25,5%

Високий рівень:

- Українська мова – 16 учнів – 34%

- Українська література – 17 учнів – 36,2%

- Англійська мова – 18 учнів – 38,3%

- Зарубіжна література – 16 учнів – 34%

- Інформатика – 21 учень – 44,7%

Предмети «Фізична культура» та «Трудове навчання» «Технології» вивчався 46-ма учнями гімназії, так як ученицею 8-го класу Задорожною Ангеліною, яка знаходиться на індивідуальному навчанні як дитина-інвалід, за індивідуальним навчальним планом вивчення предметів «Фізична культура» та «Трудове навчання» не передбачена.

Навчальних досягнень початкового рівня з предметів «Трудове навчання», «Технології» та «Фізична культура» жоден учень немає.

Середній рівень:

- Фізична культура - 1 учень - 2,2%;

- Трудове навчання. Технології – 13 учнів -28,3%

Достатній рівень:

- Фізична культура - 14 учнів - 30,4%;

- Трудове навчання. Технології – 12 учнів - 26%

Високий рівень:

- Фізична культура - 31 учнів - 67,4%;

- Трудове навчання. Технології – 21 учнів – 45,7%

Кількість учнів 7-9 класів, які підлягали атестації з предметів «Алгебра», «Геометрія», «Хімія», «Фізика» становить 25 осіб. Моніторинг навчальних досягнень за рівнями показав такі результати:

Початковий рівень – 0 учнів – 0%

Середній рівень:

- Алгебра – 6 учнів – 24%

- Геометрія – 7 учнів – 28%

- Хімія – 5 учнів – 20 %

- Фізика – 6 учнів – 24%

Достатній рівень:

- Алгебра – 11 учнів – 44%

- Геометрія – 10 учнів – 40%

- Хімія – 12 учнів – 48%

- Фізика – 11 учнів – 44%

Високий рівень:

- Алгебра – 8 учня – 32%

- Геометрія – 8 учня – 32%

- Хімія – 8 учнів – 32 %

- Фізика – 8 учнів – 32%

Кількість учнів 6-9 класів, які підлягали атестації з предметів «Географія», «Всесвітня історія», «Історія України», «Біологія», «Основи здоров’я» становить 36 осіб. Моніторинг навчальних досягнень за рівнями показав такі результати:

Початковий рівень – 0 учнів – 0%

Середній рівень:

- Географія – 7 учнів – 19,5%

- Біологія – 3 учнів – 8,3%

- Історія України – 10 учнів – 27,8%

- Всесвітня історія – 10 учнів – 27,8%

- Основи здоров’я – 2 учня – 5,5%

Достатній рівень:

- Географія – 16 учнів – 44,4%

- Біологія – 19 учнів – 52,7%

- Історія України – 15 учнів – 41,7%

- Всесвітня історія – 14 учнів – 38,9%

- Основи здоров’я – 15 учнів – 41,7%

Високий рівень:

- Географія – 13 учнів – 36,1%

- Біологія – 14 учнів – 39%

- Історія України – 11 учнів – 30,5%

- Всесвітня історія – 12 учнів – 33,3%

- Основи здоров’я – 19 учнів – 52,8%

Предмет «Вступ до історії та громадянської освіти» вивчали 11 учнів. Моніторинг навчальних досягнень учнів показав наступні результати:

Початковий рівень – 0 учнів – 0 %

Середній рівень – 3 учнів – 27,3 %

Достатній рівень – 0 учня – 0%

Високий рівень – 8 учнів – 72,7%

«Математика» вивчалася 22-ма учнями 5-6 класів. Моніторинг навчальних досягнень учнів показав наступні результати:

Початковий рівень – 0 учнів – 0%

Середній рівень - 6 учнів – 27%

Достатній рівень - 9 учнів – 41%

Високий рівень – 7 учнів – 32%

Предмет «Правознавство» вивчався 8-ма учнями 9 класу. Моніторинг навчальних досягнень учнів показав наступні результати:

Початковий рівень – 0 учнів – 0%

Середній рівень – 3 учня – 37,5%

Достатній рівень – 4 учня – 50%

Високий рівень – 1 учень – 12,5 %

Предмети «Пізнаємо природу», «Здоров’я, безпека та добробут» вивчало 11 учнів 5-го класу. Моніторинг навчальних досягнень учнів показав наступні результати:

Початковий рівень – 0 учнів – 0%

Середній рівень

- Пізнаємо природу – 2 учня – 18%

- Здоров’я, безпека та добробут – 2 учня – 18%

Достатній рівень

- Пізнаємо природу – 1 учня – 9%

- Здоров’я, безпека та добробут – 2 учня – 18%

Високий рівень

- Пізнаємо природу – 8 учнів – 73 %

- Здоров’я, безпека та добробут – 7 учнів – 64%

Предмети «Образотворче мистецтво» та «Музичне мистецтво» вивчали 30 учнів 5-7 класів. Моніторинг навчальних досягнень учнів показав наступні результати:

Початковий рівень – 0 учнів – 0 %

Середній рівень:

- образотворче мистецтво – 6 учнів – 20 %

- музичне мистецтво – 1 учень – 3,3 %

Достатній рівень:

- образотворче мистецтво – 9 учнів – 30 %

- музичне мистецтво – 15 учнів – 50%

Високий рівень:

- образотворче мистецтво – 15 учнів – 50 %

- музичне мистецтво – 24 учня – 80%

Предмет «Мистецтво» вивчали 16 учнів 8-9 класів.

Моніторинг навчальних досягнень учнів показав наступні результати:

Початковий рівень – 0 учнів – 0 %

Середній рівень – 6 учнів – 37,5 %

Достатній рівень – 3 учня – 18,8%

Високий рівень – 7 учнів – 43,7%

5. Державна підсумкова атестація.

У 2022/2023 н.р. відповідно до нормативно-правових актів, здобувачів загальної середньої освіти звільнено від проходження державної підсумкової атестації (Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України в сфері освіти”від 24 березня 2022 року№2157 І-Х; наказ МОН України від 28.02.2022 №242 “Про звільнення від державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти у 2021- 2022 навчальному році”, затверджений у Міністерстві юстиції України 03 березня 2022 року за №283/37619). У відповідній графі додатку про освіту робиться запис “ звільнений(а)”.

6. Виховна та позакласна робота.

Педагоги гімназії глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі гімназії залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу.

Враховуючи воєнний стан у країні усі заходи проводилися в он – лайн режимі.

У рамках розділу «Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави» з метою виховання почуття любові до рідного краю, Батьківщини, народу, українських законів, традицій, звичаїв протягом року було проведено ряд виховних діяльностей.

З метою зміцнення єдності народу навколо ідеї соборності української держави 20 січня класними керівниками було проведено відео подорож «Соборна. Вільна. Самостійна.» ( 7-9 класи); виховні години «22 січня в історії України» (1-4 класи), «Нам берегти тебе, соборна і єдина», «Єднання заради Незалежності», «Я – частинка великої Держави», «Єдина країна – єдиний народ» (5-9 класи).

Усний журнал «Молодь у боротьбі за незалежність» (7– 9 клас) проведено до Дня пам’яті Героїв Крут, а у групах вайбер було розіслано посилання на перегляд кінофільму «Бій під Крутами» (5-9 класи). Педагогом-організатором для учнів 5-9 класів проведений інформаційний калейдоскоп «Суверенній Україні нині слава і повік».

09 січня 2023 року проведено конкурс дитячого малюнка на тему : « Я у безпеці з МВС». Фальченко Анастасія - учениця 7 класу стала його переможницею.

27 січня 2023 року проведено конкурс творчих учнівських робіт по виготовленню власних плакатів у рамках інформаційної кампанії «ДІТИ ВІЙНИ». Переможницею стала учениця 5 -го класу Ленець Маргарита.

До Дня Гідності та Свободи проведені години спілкування «Для мене Україна – це гідність та свобода», пізнавальні хвилини «Поважаймо й шануймо рідну Україну», інтерактивні бесіди, метою яких стало формування в учнів розуміння єдності і цілісності України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави, готовність служити Батьківщині своєю працею та стати на захист державних інтересів країни.

До Дня пам’яті воїнів-інтернаціоналістів пройшла просвітницька он-лайн година з воїном-інтернаціоналістом, ветераном Афганської війни Бондаренко В.Л. «Сьогодні дзвони б’ють знову…».

22 лютого, вшановуючи пам'ять героїв Небесної сотні, у гімназії класними керівниками і педагогом-організатором у 1-9 класах проведено патріотичні години пам’яті «Хай палають свічки пам’яті загиблих Героїв Небесної Сотні», «Ви першими стали за гідність, за волю»; урок державності «Хто вмирає в боротьбі – в серцях живе повіки!», фестиваль «Формат: МИР».

24 лютого вчитель історії провела круглий стіл "Свідки російської анексії Криму". Класним керівником 5 класу Ленець Т.О. був проведений виховний он- лайн захід « Пам’яті мільйонів» до Дня жертв політичних репресій.

Пройшли інформаційно-просвітницькі заходи до Дня пам’яті жертв депортації кримсько - татарського народу та до Дня державного герба України.

Відповідно до Указу Президента України «Про невідкладні заходи щодо консолідації українського суспільства» 16 лютого 2022 року Україна вперше відзначає День єднання. Здобувачі освіти 1-9 класів долучилися до цього святкування. 23.02.2023 року класним керівником 5 класу Ленець Т.О. був проведений виховний он-лайн захід « Нескорене місто Харків. Як не вдалося допустити окупації».

17.02.2023 року в гімназії був проведений Всеукраїнський урок з медіаграмотності в межах невідкладних заходів з консолідації українського суспільства, що були затверджені Указом Президента України № 53/2022.\

До Міжнародного дня рідної мови з метою сприяти формуванню основних світоглядних ідей, забезпечити моральне виховання здобувачів освіти, формувати такі риси характеру, як: патріотизм, гуманізм, милосердя, були проведені наступні заходи:

-виховні години «Чарівний світ української мови», «Мова – душа народу», «Слово рідне» (5-9 класи);

-квест «Рідна мова моя» (1-4 класи).

До Дня пам'яті та примирення і перемоги над нацизмом у Другій світовій війні у гімназії відбулися тематичні заходи, присвячені вшануванню тих, хто пережив страшні дні війни, хто поклав на вівтар перемоги своє життя:

- онлайн-екскурсії до меморіальних комплексів міста (1 – 9 класи);

- художня он-лайн майстерня «Пам’ятаємо своїх героїв» зі створенням лепбуку (1-4 класи).

У рамках розділу «Ціннісне ставлення до себе» з метою усвідомлення цінності власного життя і збереження здоров’я кожної людини, наслідків негативного впливу шкідливих звичок на здоров’я людини, формування вміння визначати свій статус у соціальній групі, розв’язувати конфлікти на основі принципів толерантності; адаптуватися в різних життєвих ситуаціях

постійно проводиться роз’яснювальна робота серед учнівської молоді з питань пропаганди здорового способу життя, профілактики злочинності та правопорушень.

Заслуговують на увагу заходи:

-декада предметних днів «Вчитися – це цікаво!» (1 – 9 класи),

-інтелектуальна гра «Хто найрозумніший?» (5 – 7 клас),

-марафон ерудитів «Чи знаєш ти…?» (8 клас),

-інтелектуальні завдання та ігри «Мовознавець» та «Шифрувальник».

Ряд заходів були спрямовані на профілактику насильства дітьми та проти дітей:

-тематичні години «Мої права закінчуються там, де починаються права іншої людини» (6-9 класи),

-дискусія «Чи можуть Інтернет і мобільні телефони бути джерелом насилля?» (7-9 класи),

-«Я проти насилля. А ти?» (5-6 класи), брейн-ринг «Знаєш права – ти не жертва» (7-8 класи),

-тренінг «Запобігання торгівлі людьми»( 7-9 класи).

На нараді при директорові та з батьками в онлайн формі практичний психолог ознайомила з нормативною базою щодо протидії домашньому насильству.

До порядку денного батьківських зборів на обговорення виносилися питання «Сім’я – простір без насильства».

Протидією насильству є добрі справи. Саме тому в гімназії пройшли уроки доброти «Добро починається з мене».

Також практичним психологом разом класними керівниками проведено ряд заходів, які базувалися на інформаційному методі соціальної та психологічної профілактики – інформація висвітлювалася послідовно, відповідно до вікових та психологічних особливостей розвитку дитини, із посиланням на об‘єктивні джерела, дотриманням етичного кодексу практичного психолога, методичних рекомендацій.

Щодо запобігання протиправної поведінки дітей та підлітків спільно з класними керівниками 1-4 класів (25 учнів) проведено он-лайн години спілкування : «Ніхто не має права ображати людину» (18.01.2023), «Права дитини» (11.02.2023), «Декларація прав дитини» (16.03.2023), «Вчимося протидіяти насильству» (20.04.2023), бесіда « Насилля. Булінг. Що це?» (15.03.2023).

Для 5 - 9 класів (45 учнів) - година відкритих думок «Булінг у дитячому середовищі» (27.01.2023), тренінг « Вирішуємо конфлікти мирним шляхом» (28.02.2023), виховний захід з елементами тренінгу « Геть насильство над дітьми» (16.03.2023), «Правопорядок і законність» (19.04.2023), «Права людини в освітньому просторі» (10.05.2023), «Права учнівської молоді. Насильство. Механізм реагування»( 30.05.2023).

Проведені он-лайн бесіди : «Образи – крок до булінгу», 1-4 класи (13.02.2023), години спілкування: «Дружба без образ», 5-6 класи (17.03.2023), «Руйнівна сила булінгу», 7-8 класи (07.04.2023), тренінгові заняття: «Як протидіяти тиску. Як сказати «Ні», 9 клас (29.05.2023).

Тісна співпраця шкільним психологом велася і з батьками.

У вересні нею були створені сторінки психолога у кожному класі закладу на освітній платформі «Classroom», де систематично розміщувалася інформація з даного питання. Також періодично інформація практичного психолога для класних керівників та батьків учнів розміщувалася у спільнотах «Viber».

Впродовж року були проведені психологічні вправи «Щоденник гарного самопочуття» 17.02.2023, (5-9 класи), «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе», 27.02.2023( 2-5 класи); вправа – казка «Чому нас вчить казка?», 17.04.2023 (1 – 4 класи); бесіда з елементами тренінгу «Кібербулінг – це новітня форма агресії» , 29 .03.2023 (5-9 класи); години практичного психолога «Страх, що живе поруч» 20.04.2023 (8-9 класи), « Я – дитина і маю право бути щасливою» 26.05.2023 (5-6 класи).

Постійно розміщувалися інформативні матеріали для батьків у власному блозі: «Ретравматизація» (24.02,2023), « Що таке кібербезпека, як вчити дітей бути обачними в Інтернеті»(16.03.2023), психічне здоров’я таке ж важливе , як і фізичне» (31.03.2023), « Як батьки придушують емоції дітей» (17.04.2023), «Травма дітей, як пояснити їм, що сталося з ними?»(25.04.2023), «Які є види ритуалів», «Як захистити дітей від сексуального насилля» (27.04.2023).

На батьківських зборах у режимі он - лайн у лютому - квітні 2023 року за участі шкільного психолога розглядалися питання щодо протидії булінгу серед учнів , захисту особистих даних дітей у мережі Інтернет.

Учні 5-7 класів гімназії стали учасниками заходів в рамках Дня безпечного Інтернету (07.02.2023), розв’язанні ситуаційних завдань «Як не стати жертвою булінгу в Інтернет – просторі».

У класних спільнотах «Viber» гімназії у березні - квітні 2023 року класними керівниками 5-9 класів були розповсюджені для перегляду відеоролики: « Зупиніться ! Моя історія про булінг та кібербулінг», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України», « Нік Вуйчич про булінг у школі» .

За результатами он-лайн опитування, проведеного серед батьків гімназії на початку травня 2023 року (опитаних 75 осіб), щодо попередження булінгу, дискримінації та інших форм насилля 100% респондентів відповіли «Ні» на питання: «Чи моя дитина відчувала в школі булінг? та «Чи мені відомо про випадки булінгу в школі?».

З 03.02.2023 по 08.02.2023 у гімназії відбулися он - лайн заходи щодо безпечного користування Інтернетом під гаслом «Разом для найкращого Інтернету». День Безпечного Інтернету відзначається на другий день другого тижня другого місяця щорічно. Мільйони людей об’єднуються заради натхнення до позитивних змін та підвищення освіченості з питань безпеки онлайн та участі у заходах у всьому світі.

День безпечного Інтернету націлений не тільки створити безпечний Інтернет, а й також кращий Інтернет, де кожний/кожна може використовувати технології відповідально, у дусі поваги, критично та творчо:

- здобувачі освіти початкових класів взяли участь у конкурсі малюнків «Безпечний Інтернет»;

- здобувачі освіти 3-4 - х класів під час години спілкування презентували лепбук за темою «Безпечний Інтернет»;

- зі здобувачами освіти 5-6-х класів були проведені години спілкування за темою «Життя онлайн. Безпека в Інтернеті», для 7-9-х класів - «Створюй, спілкуйся та поважай: кращий Інтернет з тобою». Учителем інформатики Акулінушкіною О.С. 26 травня 2023 року було проведено он - лайн заняття з учнями 6-9 класів «Квести, що забирають життя».

25 – 26.05.2023 року класними керівниками проведено додаткові бесіди « Попередження випадків булінгу в дитячому колективі» для учнів 1- 9 класів із відповідним записом у класних журналах.

Діти обговорили небезпеки, які приховує активне користування соцмережами, ознайомилися з правилами спілкування в мережі Інтернет, висловили думки з приводу Інтернет-залежності, почули поради, як її уникнути, а також переглянули відеоролики про те, як правильно та безпечно користуватися Інтернетом та соцмережами. Між здобувачами освіти були поширені буклети, що містять важливу інформацію щодо практичної допомоги дитині, яка зіткнулася з реальною небезпекою при користуванні Інтернет мережею.

Протягом року проводились різноманітні виховні он-лайн діяльності, спрямовані на профілактику дитячого травматизму, безпеку життєдіяльності учнів. З метою підвищення поінформованості учасників освітнього процесу про негативні наслідки дорожньо-транспортних пригод та стимулювання дій, спрямованих на усунення основних факторів ризику дорожньо-транспортного травматизму, попередження небезпечної поведінки на вулицях і дорогах проведено:

- рольова гра «Ігри з правил безпечної поведінки учнів на вулицях і дорогах» ( 5-8 класи),

-практичне заняття «Правила дорожнього руху» ( лютий, 1-4кл.).

З метою уникнення нещасників випадків на водних об’єктах у зимовий та весняний період в гімназії проведено он-лайн годину спілкування «Надзвичайні ситуації на водних об’єктах» (5-7 класи), вікторину «Заходи безпеки на льоду» (1-4 класи), практичне заняття «Допомога утопаючому» та бесіда «Зимова риболовля може бути небезпечною» (8-9 класи).

В зимовий період та напередодні зимових канікул проведено профілактичні бесіди «Попередження нещасних випадків на льоду» та «Обережно! Тонкий лід!» із відповідним записом до класного журналу.

Під час дистанційного навчання класні керівники в он-лайн режимі надавали батькам інформацію, відеоматеріали щодо попередження дитячого травматизму.

- 27.04.2023 року відбулася он - лайн зустріч учнів нашої гімназії з провідним інспектором відділу цивільного захисту та організації наглядово – профілактичної роботи Богодухівського РУ ГУ ДСНС України у Харківській області , старшим лейтенантом служби ЦЗ Філіченком Антоном Сергійовичем на тему : « Мінна безпека».

- 10.05.2023 – 12.05.2023 класними керівниками 1- 9 класів були проведені он-лайн бесіди з вивчення правил поведінки на воді та надання першої домедичної допомоги потерпілим з наступними записами до класних журналів.

- 29.05.2023 відбулася он-лайн зустріч учнів нашої гімназії з провідним інспектором відділу цивільного захисту та організації наглядово – профілактичної роботи Богодухівського РУ ГУ ДСНС України у Харківській області , старшим лейтенантом служби ЦЗ Філіченком Антоном Сергійовичем на тему : « Правила поведінки на воді та надання першої допомоги потерпілим»;

- 03.06.2023 - 04.06.2023 року здобувачі освіти 1-х – 4-х класів долучилися до Всеукраїнського інтерактивного онлайн-уроку з мінної безпеки від ЮНІСЕФ;

Усі педагогічні працівники на початку червня 2023 пройшли онлайн курси : «Дивись під ноги! Дивись куди ідеш!» з мінної безпеки, про що свідчать отримані сертифікати ( 6 академ.годин).

В рамках Тижня безпеки дорожнього руху з учнями проведено інтерактивні бесіди, практичні заняття "Знаю правила дорожнього руху". Діти повторили правила дорожнього руху для пішоходів, пасажирів та водіїв, з цікавістю спостерігали за діями шкільної медичної сестри при наданні першої долікарської допомоги.

У рамках розділу «Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей» з метою формування розуміння особистих, родинних, громадянських, національних та загальнолюдських цінностей, ідеалів сім’ї, родини, відносин в колективі в гімназії успішно проведено ряд онлайн заходів:

-конкурс малюнків«Дерево міцне корінням, а людина - родом» (2 – 4 класи) ;

- усний журнал «Берегиня нашого дому» (5 – 6 класи);

-перегляд електронних презентацій «Родинне дерево» (7–8 клас);

-майстер-клас із залученням батьків «А я роблю так…».

Цікаво і захоплююче пройшов онлайн-конкурс читців «Найкращі дні для наших матерів – це ті, коли щасливі їхні діти» до Дня матері (2 – 4 класи) та родинний онлайн-флешмоб до Дня вишиванки «Українська вишиванка – світ краси і фантазії» (1 – 9класи).

На початку І та ІІ семестрів проводиться вивчення умов сімейного виховання учнів, за результатами обстежень поновлюється банк даних пільгового контингенту, в якому нараховується 25 учнів, з них діти напівсироти – 3; діти, які виховуються матерями-одиначками – 5; діти-інваліди – 4; діти, які виховуються у багатодітних родинах – 6; СЖО – 2; діти, батьки яких є учасниками бойових дій в АТО – 1, діти, які мають стасус ВПО – 4.

Двічі на семестр, відповідно до графіку за розробленою тематикою, були проведені батьківські збори в онлайн режимі (наявні протоколи батьківських зборів). Батьківські збори готуються класними керівниками заздалегідь, з обов’язковим запрошенням адміністрації гімназії. Всі протоколи оформлюються вчасно за встановленими формами.

«Ціннісне ставлення до праці» - складний змістовно-синтетичний компонент особистості, який включає в себе ставлення дітей та учнівської молоді до праці як однієї з важливих життєвих потреб, почуття задоволеності працею й наявності сукупності найважливіших моральних якостей, що визначають ставлення до трудової діяльності загалом (працьовитість, відповідальність, охайність, бережливість, вміння раціонально розподіляти робочий час).

Протягом року було сплановано та проведено такі діяльності:

-рольова гра «Ким я хочу стати» (2 – 4- класи);

-творча презентація «Наші захоплення» (4 – 6 класи);

-просвітницький тренінг «Ярмарок професій» (9 клас);

-дискусія «Держава потребує професіоналів» (8 - 9 класи).

Класними керівниками проводяться роз’яснювальні бесіди щодо розвитку навичок самообслуговування.

В рамках розділу «Ціннісне ставлення до природи» з метою усвідомлення себе як невід’ємної частини природи, взаємозалежності людини та природи, взаємозв’язок стану довкілля та здоров’я людей; формування почуття особистої причетності до збереження природних багатств були проведені різні види виховних діяльностей:

-онлайн-конкурс дитячих малюнків «Бережи нашу планету!» (2 – 4 класи) до Українського дня довкілля;

-конкурс електронних презентацій «Здоров’я довкілля – здоров’я людини» (6– 8 класи);

-година спілкування до Дня пам’яті Чорнобиля «Нехай земля квітує всюди – природу збережімо, люди!» (7- 9 класи);

-онлайн засідання круглого столу «Екологія крізь краплю води» до Всесвітнього дня води (6 - 7 класи).

У рамках розділу «Ціннісне ставлення до культури і мистецтва» з метою виховання художньо-естетичних смаків, емоцій, почуттів і культури мислення та поведінки були проведені діяльності, які стали традиційними.

Протягом року пройшло багато пізнавальних, розважальних, інтелектуальних заходів, де діти мали змогу розкрити свої таланти, обмінятися власними творчими здобутками.

З нагоди проведення Всеукраїнського уроку доброти про гуманне та відповідальне ставлення до тварин був проведений фотоконкурс «Будемо щасливі разом».

Шевченківськими днями класні керівники провели заходи присвячені 209-ій річниці Великого Кобзаря українського народу Т.Г.Шевченко: години спілкування, конкурси малюнків, он-лайн виставка в шкільній бібліотеці.

Захоплюючими були конкурс творчих робіт «Барви Великодня» (3-7 класи), конкурс читців «Поезія весни» (1 – 2 класи), конкурс відео привітань «Вітаємо з весною» (5 – 9 класи) та до Всесвітнього дня поезії конкурс читців «Який чудовий цей світ» (5– 7 класи).

З нагоди Міжнародного дня рідної мови в гімназії пройшли інтерактивні години спілкування "Мова-інтелектуальний портрет народу, його душа" , "Мова-серце нації".

Кожного року вчителі і учні нашої гімназії відзначають «День вишиванки». День вишиванки – це не лише свято свідомості, патріотизму, а й краси та дружби.

Завдяки участі дітей у різних виховних діяльностях зростає соціальна активність та відповідальність в процесі практичної громадської діяльності школярів; розвиваються творчі риси характеру, а саме: цілеспрямованість, винахідливість, готовність до виправданого ризику.

На жаль, вторгнення агресора на територію нашої країни внесло свої негативні корективи в життя кожного українця, а зокрема й у виховну роботу гімназії. Тому не всі заходи другого семестру проведені на високому рівні. Необхідно посилити роботу педагогів, класних керівників, голови ШМО класних керівників щодо організації ефективної виховної роботи, проведення роз’яснювальної роботи з батьками стосовно булінгу та кібербулінгу серед учнів, залучення дітей до позакласної діяльності як у гімназії, так і поза її межами, що через процес соціалізації та самовизначення веде до ефективного входження учнівської молоді у доросле життя. Також необхідно спрямувати зусилля на розширення команди лідерів, мотивувати здобувачів освіти до соціальної активності. Частіше використовувати проєктні технології, ігрові та інтерактивні методи, дистанційні форми проведення заходів.

Виховна робота була спрямована на виконання індивідуального плану під час воєнного стану та календарного плану роботи. Було доопрацьовано систему заходів для дистанційної співпраці з батьками, учнями, методичної роботи та самоосвіти.

8. Соціальний захист.

Основною метою роботи практичного психолога є створення сприятливих умов для особистісного розвитку дитини (фізичного, соціального, духовно - морального, інтелектуального), надати їй комплексної соціально - психолого-педагогічної допомоги у саморозвитку та самореалізації в процесі соціалізації, а також захист прав дитини (соціальний, психолого-педагогічний та моральний) у її життєвому просторі.

На початку навчального року, протягом вересня, було складено соціальні паспорти класів і на їх основі складено соціальний паспорт гімназії.

Велика увага приділяється організації профілактичної роботи з попередження девіантної поведінки. Протягом року обстежено житлово-побутові умови учнів схильних до девіантної поведінки. Проведено профілактичні бесіди як з учнями так і з їхніми батьками.

Консультування учнів з низьким рівнем адаптації, учнів старшокласників з питань вибору майбутньої професії. Проведення бесід та консультацій з учнями про сенс людського життя і цінність особистості: «Моє «Я»», « Як подолати депресію?», «Як покращити свій соціометричний статус в класному колективі?», « Я і мої однокласники», « Етика взаємовідносин між юнаками та дівчатами».

Ведеться систематичний контроль за відвідуванням учнями навчального закладу та подання інформації директору гімназії. У кожному класі ведеться журнал обліку відвідування учнями занять, у яких класні керівники позначають причину відсутності учнів та підтверджують довідками відсутність учнів на уроках.

Зв’язки з громадськістю.

- Відвідування сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах.

- Співпраця з працівниками Ювенальної превенції, служби у справах дітей.

9. Співпраця з батьками.

Виховання учня у школі і сім'ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником гімназії, а тому беруть активну участь у освітньому процесі. Вони є учасниками позакласних онлайн заходів, пов’язаних зі світом захоплень, родинними святами.

Класні керівники тісно співпрацюють з сім'ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною.

10. Збереження і зміцнення здоров'я учнів та працівників.

Медичне обслуговування та працівників гімназії організовано відповідно до нормативно-правової бази.

Для медичного забезпечення учнів та вчителів, працівників у школі обладнано медичний кабінет, де працює сестра медична з дієтичного харчування Шевченко В.О.

Щорічно діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік.

Медичне обслуговування працівників гімназії здійснюється на базі КНП «Люботинська міська лікарня» Харківської області. Вони щорічно проходять медичний огляд впродовж нового навчального року ( згідно графіку). На проходження медичного огляду кожному працівнику виділяється 3 дні. Проходження медогляду фіксується у медичних книжках відповідного зразка, які зберігаються у сестри медичної з дієтичного харчування гімназії.

11. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається в діяльності педколективу як одне з пріоритетних завдань і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій освітнього процесу й інших численних нормативних актів, які регламентують роботу гімназії з цих питань. Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в школі знаходиться під щоденним контролем адміністрації гімназії.

Відповідальна за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності – педагог - організатор.

Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Разом з тим залишаються високими показники травматизму дітей в побуті. В гімназії розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.

Питання з безпеки життєдіяльності учнів під час літніх канікул, у побуті й громадських місцях, на вулиці обговорювалися на класних онлайн годинах в останній тиждень навчального року.

Станом на вересень кожного року всі учні гімназії проходять медичний огляд лікарями-фахівцями із лабораторними дослідженнями, що підтверджується медичними довідками.

Постійно здійснюється контроль роботи систем забезпечення життєдіяльності будівлі закладу. Оформлюються акти громадсько-адміністративного контролю з охорони праці між адміністрацією та профспілковим комітетом гімназії.

Будівля гімназії та приміщення закладу, забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, пожежним інвентарем (пожежним стендом, яка укомплектована згідно вимог, ящиком з піском тощо). Вогнегасники наявні, перезаряджені, розміщені у легкодоступних місцях, які унеможливлюють їх пошкодження.

По всій гімназії розміщені плани евакуації у разі небезпеки чи аварії.

Відповідно до Закону України “Про охорону праці” і Кодексу законів про працю України розроблено і затверджено посадові інструкції з охорони праці для всіх працівників гімназії. Проведено онлайн інструктажі з працівниками і учнями з техніки безпеки. Проведено вступні інструктажі з охорони праці. Проведено первинні інструктажі з охорони праці на робочому місці.

На початку навчального року, напередодні канікул і святкових днів проводяться онлайн інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу.У гімназії в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях гімназії розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.

У гімназії є необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності.

Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі проводиться належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. У гімназії розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, ведеться відповідна робота з учителями.

12. Фінансово-господарська діяльність.

Будівля гімназії здана в експлуатацію в 1988 році. Але не зважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація закладу разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб гімназії здійснюється коштами бюджетів різних рівнів. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, надбавок, доплат працівникам гімназії. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплата за спожиті школою енергоносії.

Адміністрацією гімназії приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль гімназії поступово поповнюються новими сучасними стендами, активно проводиться робота по озелененню території закладу. Подвір’я гімназії завжди прибране, доглянуте.

Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, авансу.

13. Управлінська діяльність.

Управління освітнім закладом здійснюється згідно річного плану роботи гімназії, плану внутрішкільного контролю і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у гімназії і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників освітньго процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню освітнього процесу й забезпечує планомірний розвиток гімназії.

У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. З підключенням гімназії до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, відділу освіти, сайтами обласного інституту післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації гімназії, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проєктами.

Контроль - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його освітнього процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом освітнього процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників, тощо. Аналіз результатів внутрішкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація гімназії приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.

Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва освітнім закладом більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Директор гімназії у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у гімназії залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідно їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. Таких якостей у адміністративній роботі вимагаю не тільки від себе, а й від своїх заступників.

Відповідно до мети головними завданнями роботи гімназії в 2023-2024 навчальному році стане: продовжити працювати у 1-4 класах згідно Концепції «Нова українська школа»;формування та розвиток ключових компетентностей школярів; допрофільної підготовки учнів 8-9-их класів;здійснення моніторингу якості освітнього процесу; покращення роботи щодо відбору та занять з обдарованими дітьми; ефективне застосування у освітньому процесі тестових технологій; використання ІКТ в освітньому процесі та управлінській діяльності; відповідність мети і завдань методичної служби кінцевим результатом навчальної і виховної діяльності педагогічного колективу; врахування при організації освітнього процесу в гімназії національних та регіональних особливостей, традицій; стимулювання творчих пошуків вчителів; пошук педагогічних та методичних інноваційних шляхів та впровадження їх у педагогічну діяльність; охоплення всіх учителів різними формами методичної роботи; спрямування методичної роботи на розширення кругозору і підвищення компетентності педагогів, їх наукового та професійного рівня; вважати й надалі принцип діагностики основною формою покращення методичної роботи; шукати нові форми і шляхи для виявлення та розвитку здібних і обдарованих дітей; орієнтування всіх сфер освітньої діяльності на формування в учнів критичного мислення, здатності виробляти власну точку зору та поважати точку зору інших; всю виховну роботу проводити в тісній співпраці з батьками та громадськістю села, орієнтуючись на досягнення народної педагогіки; більш ефективно працювати з різними громадськими організаціями села та міста.

Для вирішення цих та інших завдань необхідна кропітка робота всього колективу працівників гімназії, єдність, та взаємодія, взаєморозуміння всіх ланок діяльності освітнього заклдау, конкретно обґрунтовані, цілеспрямовані дії керівництва гімназії та педагогічного колективу, чітка реалізація поставлених проблем, про які ішлося вище.

У зв'язку з цим гімназія продовжуватиме працювати над такою науково- методичною проблемою: «Соціалізація особистості на засадах створення сприятливого освітнього середовища в умовах компетентнісного підходу».

Управлінські рішення приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи. Намагаюся створювати такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива підтримується.

У своїй роботі з працівниками гімназії я дотримуюся партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються і виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. У кожному із працівників гімназії бачу, насамперед, особистість в усьому розмаїтті її людських якостей. Використовую такі методи керівництва як порада, похвала, особистий приклад.

Прагну, щоб у гімназії було наявне творче вирішення справ. Дякую усім за плідну роботу у 2022/2023 н.р.

Ми обов’язково вистоїмо,ПЕРЕМОЖЕМО!

І повернемося за шкільні парти 1 вересня 2023/2024 навчального року!

ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА !!!
Кiлькiсть переглядiв: 120

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.